Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.09.2008 22:09 - Кръводаряването – акт на благотворителност! Но не става с пускане на sms-и!
Автор: ell Категория: Политика   
Прочетен: 5212 Коментари: 7 Гласове:
1




Не съм дарявала кръв никога досега, не знам какво се изисква – изследвания на кръвта, установяване на кръвна група, гъстота, заболявания и така нататък.

Не познавам хора, които са дарявали кръв, което е жалко.

Чувала съм обаче много истории за хора, които вследствие на инциденти, нещастни случаи, катастрофи, хирургическа намеса и други, са имали нужда от преливане на кръв, а такава не е достигала. Чувала съм и истории за хора /предимно от ромски произход/, които търгуват с кръвта си.

Чувала съм и глупави реплики и извинения от рода на: „Не дарявам кръв, защото след това много се напълнявало”, „Не дарявам, защото след това кръвта ми ще е разредена и с лощо качество” и т.н, и т.н.

Кръводаряването е хуманен и благотворителен акт, но като всичко хуманно и благотворително в България, то не е особено популярно – бих казала дори никак!

Искам да даря кръв и ще го направя! Въпреки липсата на информация за кръводаряването, въпреки трудностите да открия адресите на центровете за кръводаряване и въпреки демотивиращото отношение на заобикалящите ме хора към това.

Чудя се, колко от политиците ни , бизнесмените, журналистите, популярните личности в България са дарили кръв поне веднъж в живота си?! Колко от тях са дали личен пример на избирателите си, потребителите си, читателите си...

Чудя се как да мотивираме хората да даряват от кръвта си, за да спасяват човешки животи?!

Разчитам на блогърите да ми помогнат да популяризираме този акт. Защото това също е благотворителност, но не става с пускане на sms-и.

Ще бъде благодарна за всяка полезна информация за кръводаряването и за всяка добра идея как да мотивираме хората да даряват!!!

 



Тагове:   SMS,   благотворителност,


Гласувай:
1



1. fire - Дарена кръв - спасен живот!
19.09.2008 22:42
За пръв път днес дарих кръв! Просто никога не се бях замислял да го направя,но днес се наложи за мой близък.Не е чак толкова страшно,колкото си мислех.Малко ми е отпаднало цял ден, но какво от това.Източват 450 ml.Нека всеки,който се чувства здрав да го направи.Медицинският персонал ми каза,че кръв може да се дава веднъж на 2 месеца.Иначе наистина има роми,които търгуват с кръвта си срещу 150 лв.,което много много жалко!
цитирай
2. juhkata - ОТ КРаси за elll
19.09.2008 23:37
ПОзнаваш човек,който е дарявал кръв,това съм аз-КРАСИ КРЕСНА.ФОрмулата-даживееш човешки,да си комуникативен-като теб "ЕЛИ",така ще имаш без брой приятели ивярвай ми все някога ще се наложи, да да докажеш човешките си качества.
цитирай
3. анонимен - da, no
13.10.2008 23:19
Az parvo bih daril krav i posle da puskam tazi statia...
цитирай
4. ell - Правилно!
13.10.2008 23:22
Забележката е напълно основателна!
цитирай
5. mar4ella - Надежда...
22.01.2009 08:19
Здрасти ell! Когато някой ме изненда приятно, в мен се връща надеждата! Твоят постинг ме обнадежди, че има още някой, който да мисли ид а действа "човешки", което е дефицит, както сама спомена по -горе. Аз съм от хората, които са от двете страни на Кръвния център: даряващи и получаващи. Дарявам, защото знам, че това е единствения начин за някои хора да живеят. Получавам, защото благодарение на кръвопреливане всеки месец, един от моите синове живее и ми подарява всеки ден усмивка, любов и думата "мамо"....
Станала съм без да искам "компетентна" по темата Кръводаряване. На разположение съм за съдействие, мотивиране, въпроси...
mar4ella.blog.bg
цитирай
6. ell - Здравей, mar4ella!
23.01.2009 01:21
Благодаря ти за коментара. Очаквай скоро да се свържа с теб, за да обсъдим по-подробно темата за кръводаряването.
Желая на сина ти много здраве и много хубави преживявания, а на теб душевно спокойствие и много щастливи мигове с децата ти!
До скоро!

ell
цитирай
7. mar4ella - Blagodarq ti, ell!
23.01.2009 08:27
Благодаря ти за чудесните пожелания, ell! Ще бъде удоволствие за мен да направим заедно много неща в посока повишаване на доброволните кръводарители.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ell
Категория: Политика
Прочетен: 411089
Постинги: 91
Коментари: 187
Гласове: 447
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031